Het afgelopen jaar 2019 heb ik verschillende kinderen en jongeren in mijn praktijk mogen begeleiden. De thema’s waren zeer divers; hulp om de omgangsregeling te begrijpen en hier mee leren om te gaan. Hulp bij angsten, zelfvertrouwen, beter leren opkomen voor mezelf, hoe ga ik mijn gedachten vertellen aan de anderen, perfectionisme staat me in de weg om spontaan te kunnen zijn. Kortom een mooi jaar voor de praktijk.

Persoonlijk was het een minder jaar, een burn- out heeft me parten gespeeld, gelukkig gaat het nu beter en heb ik weer zin en motivatie om verder te gaan. De hulp van meerdere collega professionals en lieve vrienden om me heen hebben me geholpen om uit een dal te komen. Wel een leermoment, waarbij ik nu zelf beter mijn grenzen heb leren aangeven en geluisterd heb naar mijn lichaam. Gelukkig kon en mocht ik mijn werk voor de praktijk door laten gaan en daar kreeg ik energie uit en motivatie waarom/waarvoor ik hier ben.

2020 wat verwacht ik ervan?

Voor 2020 hoop ik op een plek in het onderwijs waar ik blij word en anderen blij mag maken, zodat ik mijn onderwijs hart kan laten spreken. Wel een onderwijshart dat klopt voor het kind en kijkt wat het kind nodig heeft en samen met het kind dit wil onderzoeken. Hierbij kan ik dan ook mijn counsellor vaardigheden gebruiken.

Voor de praktijk hoop ik dat er een contract met de foodvalley gemeenten komt zodat ik nog meer kinderen en jongeren en hun ouders mag ondersteunen zodat we samen op stap mogen gaan het nieuwe jaar in.

Present childmethode: Ouders die het niet meer zien zitten met hun kind, geef ik met liefde een kindertolk sessie zodat we ontdekken wat het kind wil vertellen met het gedrag dat ze laten zien.

Geef een reactie